maandag, september 19, 2005

Het benaderen van verstandelijk gehandicapten:
- hoe maak ik een boodschap begrijpelijk?
- hoe stel ik me voor?
- proberen me in te leven in een mens met het EQ / IQ van een kind en er contact mee te houden
- wat moet ik beslist niet doen, zeggen of nalaten
- hoe kan ik het beste een anamnese verrichten?
- hoe kan ik het beste een lichamelijk onderzoek verrichten?

Belanghebbenden / Gezaghebbenden / Voogdijschap / Andere partijen
- alle juridische ins en outs
- mijn attitude
- wat wil ik zelf, waar blijf ik en hoe maak ik dat duidelijk?
- BOPZ ea.
- Hoe ga ik het beste om met vragen over stoppen van therapie, levensbeeindiging, euthanasie, al dan niet insturen naar een ziekenhuis bij zwakbegaafden, wilsonbekwamen?

Acute geneeskunde, hoe om te gaan met bepaalde situaties:
- epileptie
- verslikking / stikken
- hartinfarct
- vergiftiging
- zelf mutilatie
- bloedingen
- shock
- wat hoort er in mijn tas te zitten

Uitbreiden van mijn kennis qua farmacologie:
- indicaties
- contraindicaties
- bijwerkingen / nevenwerkingen

Hoe om te gaan met “Lastige vragen” :
- het aanleren van een goede attitude binnen een multidisciplinaire setting
- de regie houden
- besluiten kunnen nemen in moeilijke situaties
- uitbreiden van communicatieve vaardigheden

0 reacties: